Webová prezentace firmy je „obchodní listinou“- musí splňovat zákon

Nevystavujte se zbytečně sankcím! Za neúplné informace na webových stránkách prezentujících firmy nebo u e-shopů můžete být sankcionováni, a to až desetitisícovými pokutami a v krajních případech dokonce může být zastavena činnost společnosti.

Jen IČ nestačí

Webové prezentace společností musí ze zákona obsahovat:

  • název nebo jméno firmy, živnostníka
  • místo podnikání nebo sídlo společnosti
  • identifikační číslo
  • zápis v obchodním rejstříku, spisovou značku (v případě, že jste podnikatelé zapsaní v obchodním rejstříku) nebo informace o zápisu do jiné evidence, např. zápis do registru živnostenského podnikání (pro podnikatele nezapsané do obchodního rejstříku)
  • výši základního kapitálu, byl-li zcela splacen
  • výjimka se týká podniků zahraničních osob nebo organizačních složek podniků zahraničních osob. (Nemusí se uvádět údaj o zápisu do evidence podnikatelů ve státě, jehož zákony se cizinec řídí nebo kde má bydliště, pokud v takovém rejstříku nemusí být zapsaná.)

Zákon číslo 513/1191 Sb., obchodní zákoník

Paragraf 13a
(1)Každý podnikatel je povinen na všech objednávkách, obchodních dopisech, fakturách, smlouvách a v rámci informací zpřístupňovaných veřejnosti prostřednictvím dálkového přístupu (dále jen „internetové stránky“) uvádět údaj o své firmě, jménu nebo názvu, sídle nebo místu podnikání a identifikačním čísle osoby (dále jen „identifikační číslo“); podnikatelé zapsaní v obchodním rejstříku též údaj o tomto zápisu, včetně spisové značky, a podnikatelé nezapsaní v obchodním rejstříku též údaj o zápisu do jiné evidence, v níž jsou zapsáni. Údaj o výši základního kapitálu lze v těchto listinách a na internetových stránkách uvádět, jen jestliže byl zcela splacen.

(2) Na všech objednávkách, obchodních dopisech, fakturách, smlouvách a na internetových stránkách týkajících se podniku zahraniční osoby nebo jeho organizační složky je zahraniční osoba povinna uvádět údaje podle odstavce 1 a dále i údaj o zápisu podniku nebo jeho organizační složky do obchodního rejstříku, včetně spisové značky. Jde-li o osobu, na níž se vztahuje § 21 odst. 5, uvádí stejné údaje jako česká osoba nezapsaná v obchodním rejstříku podle odstavce 1.

(3) Na objednávkách, obchodních dopisech, fakturách, smlouvách a na internetových stránkách týkajících se podniku zahraniční osoby nebo organizační složky podniku zahraniční osoby nemusí být uveden údaj o zápisu zahraniční osoby do evidence podnikatelů ve státě, jehož právem se zahraniční osoba řídí nebo v němž má bydliště, pokud toto právo zápis do takové evidence neukládá nebo neumožňuje.

Příklad pro společnost s ručením omezeným

NetAction.cz, s. r. o.
T. G. Masaryka 32/36
568 02 Svitavy
IČ: 28852320
DIČ: CZ28852320
Společnost NetAction.cz, s.r.o. je zapsaná v OR vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl C, vložka 31045

Příklad živnostník

Jan Novák
Nová 1,
Praha 1, 120 00
IČ: 1234568
DIČ: CZ87654321
Fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku od 1. ledna 2010 Evidenční číslo ŽL: 12345–11111111

Neriskujte pokutu až padesát tisíc

Pozor! Za porušení povinností, tedy také za chybějící identifikační údaje na internetových stránkách, může být podnikatel sankcionován. Může mu být vyměřena pokuta až padesát tisíc korun nebo dokonce může dojít až na zákaz činnosti v délce jednoho roku. A to by bylo určitě velmi nemilé.

Kde na webu povinné údaje umístit a hledat?

Povinné údaje je třeba umístit tak, aby je návštěvník stránek mohl snadno najít. Ačkoliv zákon přesně nestanoví, kde mají na webu být, logicky se nabízí odkazy např. Kontakty, O nás nebo O společnosti. Některé webové stránky mají takové údaje v patičce, což je také v pořádku, pokud jsou úplné. Jsou však i další varianty, kde lze daná fakta sdělit. Může se jednat například o dokumenty ke stažení.

Věnujte svému webu pozornost, aneb personalizace pomáhá prodávat

Zkuste si malý test. Vyhledejte stránky několika firem ze stejného oboru a představte si, že jste zákazník. Jedny stránky budou strohé, s neúplnými údaji, netušíte tedy, ani komu se nakonec dovoláte. Na dalších stránkách najdete vše potřebné, včetně mailu, telefonu, jména člověka s fotografií a popisem toho, co má na starosti. Kterou firmu bude jednodušší kontaktovat jako první?
Věnovat dostatečnou pozornost editaci kontaktů a doplnění povinných údajů se určitě vyplatí!

Naše služby





Výsledky mluví za nás
  • LékárnaDomů.cz - zvýšení obratu o 87,4%
  • Nářadí-Obchod.cz - zvýšení obratu o 124,5%
  • Haly-hwt.cz - zvýšení poptávek o 183,3%
    Pokračování


  • Máte zájem o bezplatnou konzultaci?
  • Domluvte si s námi schůzku.


Spolupracujte s námi
  • Máme dlouholeté zkušenosti ověřené praxí
  • Mluví za nás jasné a vynikající výsledky
  • Dodáváme řešení přesně na míru
  • Upřednostňujeme dlouhodobou spolupráci
  • Používáme ověřené postupy a technologie

Www stránky od A do Z

Www stránky a internetové obchody

Www stránky, prezentace a internetové obchody stavíme na našem vlastním redakčním systému se snadnou administrací. Žádné omezení funkcí, systémy dodáváme upravené přesně na míru.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Není-li Váš internetový obchod nebo www stránky na prvních pozicích ve vyhledávačích, přicházíte o část zisku. Čím vyšší pozice tím více objednávek a poptávek obdržíte.

Správa reklamních kampaní (PPC)

Přesně cílená reklama přivede nové zákazníky a navýší zisk. Přesnost oslovení cílové skupiny je v porovnání s jinými médii mnohem vyšší a se srovnatelnými investicemi.

Programování uživatelských aplikací

Zvládáme i specifické aplikace: skladové zásoby, fakturace, statistiky, importy a exporty dat, rezervační systémy, evidenci odpracovaných hodiny a další.

Reklamní fotografie a virtuální prohlídky

Zajistíme fotografické práce na profesionální úrovni s využitím profesionální techniky. Virtuální prohlídka je ideální způsob jak představit jakýkoliv interiér či exteriér.